Första cykelrundan i år

Jag måste erkänna. Jag har varit lat. Jätte lat. När det gäller att cykla med Bonneville.
Så fort snön försvann hade jag egentligen kunnat ta ut Bon och cykeln på en gång. Men som sagt jag har varit lat.

Men, idag tog jag tag i saken och tog med Bon ut på en mini rund för att ha något att börja jobba med. Helst skulle jag vilja ha en runda som bara består av grusväg eller skogsväg. Men det finns inte. Så det blev en runda med en bit asfalt, en bit grusväg och en bit skogsväg på 15 minuter.

Kändes som att alla var ute med sina hundar samtidigt. Har aldrig sett så här mycket hundar på en och samma runda i Åker. Men det är ju klart att man ska "råka ut" för det när jag är ute... :)  Tur att Bon bara är lite, lite muppig när man möter/cyklar förbi en anna hund. Hon ska helst glo så mycket som möjligt på hunden och hoppa på stället samtidigt som hon springer. Hon är en mupp, ja.

Nu ska jag hänga upp tvätt och sen ska jag och Bonneville hälsa på resten av familjen hos mamma.
Tjingeling.

Äckliga, hemska fästingar

Precis lagt mig i sängen framför TVn med Bonneville bredvid mig, myshund <3
Tänker på den lilla fästingen jag plockade från Bonneville tidigare idag. Blir så arg,äcklad, irriterad, men framförallt så blir jag rädd. Jag blir alltid lika rädd när jag hittar en fästing på min älskade hund. Tänk om hon blir sjuk! Man kan aldrig veta om det händer, att sin hund får en fästingsjukdom.

Därför är jag också väldigt noga med att ha något mot fästingarna, så de håller sig borta. Bon har alltid, alltid haft fästinghalsband men förra sommaren reagerade hon på det av någon anledning. Hon blev jätte slö och orkade nästan ingenting. När man var ute och gick fick man näst intill släpa henne efter en. Något stod ju inte rätt till och när jag kom fram till (med hjälp av några andra som jag tog upp det här med) att det var halsbandet hon reagerade på bestämde jag mig för att inte använde något sådant igen. Jag tänker inte utsätta min hund för det där igen.

Så idag när jag hittade fästingen fick jag lite smått panik, måste ju fixa något åt dessa dumema fästingar. Tycker att det känns lite väl tidigt att de ska dyka upp nu, men det är ju inget man kan styra över.

Så förut åkte jag och Annica in till apoteket och inhandlade medel åt våra hundar mot fästingarna. Jag stod och velade bra länge mellan droppar som man tar i nacken eller pulver som man ger i maten. Efter mycket om och men så blev det pulvret tillslut. Bestämde mig för att ge det en chans och se om det fungerar och hur bra det fungerar.

Tänk om dessa vidriga fästingar inte fanns, då skulle man slippa allt elände som de för med sig. För de för inte med sig något gott alls!

//Fanny

Mitt på golvet

Har aldrig riktigt förstått varför min hund alltid väljer att ligga på golvet just där hon är som mest i vägen.
Trots att jag snubblar över henne med jämna mellanrum och ibland råkar trampa lite löst på svansen, en tass eller liknande så ligger hon alltid kvar.

Bonneville <3

Du anar inte hur mycket jag verkligen tycker om dig, hund. Du är mitt allt!

Löv, pinnar, kvistar, frön, kardborrar och lite till

Som vanligt när man gått i skogen, eller i närheten av en skog så kommer Bonneville alltid hem med löv, pinnar, kvistar, frön, kardborrar och lite till.
Många tänker nog, "gud vad jobbigt att behöva fixa pälsen hela tiden".
Men såå himla jobbigt är det faktiskt inte, jag lovar.

Bonneville har hur som helst, fått springa av sig i skogen nu på kvällen. Hon har dessutom fått leka en hel del med Imse (som för övrigt mest bara blir tacklad och nermulad).

Nu ska jag gosa med min underbara hund tills jag somnar.

//Fanny

Skogen

Var ute och gick i skogen med tre filurer förut :)
Nu ligger alla tre utslagna lite här och var :)

(Ursäktar den dåliga bildkvaliten, bilden är tagen med telefonen)

Imse - Bonneville - Pussel

Bonneville och Imse - snyggga efter all lek i blöt och lerig mark.