Hundvakt och hundvakt

De senaste helgerna har det varit fullt upp med att vara hundvakt.
Förra helgen gick jag ut med hela flocken, som består av Gittans och Annicas hundar och så Bonneville så klart.
Det är verkligen inte helt lätt att gå med alla dessa hundar då vissa har lite starka attityder mot andra på möten. Men alla skötte sig bra och jag stod på benen hela tiden ;)
 
Det som jag blir mest irriterad på är människor som inte har någon respekt alls mot mig när jag gick med 6 stycken hundar. Det skulle underlättat om dessa idioter kunde hållt mer avstånd och inte gått rätt på oss. Nu är alla hundar snälla, men vad vet folk om det, som inte känner oss?? Vissa tycker kanske att det är för många hundar för en liten människa som mig att gå med alla samtidigt. Men det ska jag säga dem, att det går alldeles utmärkt så länge folk kan visa lite respekt och inte gå fram till oss...
 
På söndagen gick vi till skogen och känslan av att kunna ha så här många hundar lösa utan minsta lilla antydan till tjafs är oslagbar. 
  
 
 
(Kappa, Bonneville, Joss, Wilse, Ettan och Ferry längst fram)
 
Den här helgen har jag bara Dino på besök. 
Han hittade snabbt en bra sovplats. Vilket måste betyda att jag köpt bra sittdynor till kökstolarna ;)
 
 
 
Sen kan ni ju föreställa er minen hos mig när jag ligger i soffan med en skål popcorn och helt plötsligt har jag Dino iiii skålen och popcorn flyger överallt. Popcorn över mig, popcorn i soffan, på golvet, innanför linnet. Vad hände liksom? Men det var ju bara Dino som skulle hoppa upp i soffan och så klart skulle han landa i skålen, hahaha...
 
En granne (som jag nog aldrig träffat) hejjade på mig förut när jag var ute med hundarna. Hon frågade om jag byter hundar varje dag och ibland känns det lite så faktiskt :) 
 
// Fanny 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0