Fjaskofoton, men vi säger "provbilder" till nästa gång

Det känns väldigt mycket frustrerande när man har en hel del fotoideér och även lite "AttMåsteTaBilder" men inte får något bra fototillfälle.

 

Men idag chansade Annica och jag så fort solen tittade fram. Helt i onödan åkte vi ut med hundarna. Det blåste storm och solen var på fel sida av himlen. Så vi bestämde när vi åkte där ifrån att nästa gång får det intE blåsa och det måste vara sol på morgonen om det ska bli något bra över huvud taget. 

 

Men trots det dåliga vädret försökte vi få några bra bilder. Det lyckades inte. Men nu vet vi var, när och hur nästa bilder kommer att skapas på våra älskade vovvar :) Vi klättrade i träd med Ferry och Bonneville (efter dem två gav vi upp) tillsammans med stora, röda pissmyror. Paniken när det vandrade myror på en och man sitter högt upp i ett träd med en hund går inte att beskriva. Fast att man allra helst vill springa runt och skaka på hela kroppen och skrika som en liten fjortistjej var det bara att bita ihop och vifta fort som fan, bort dem med ena handen. Jag litar inte på myror, jag tycker inte om myror, jag vill inte ha något med dem att göra. Därför kan jag inte låta bli att pipa och gnälla som en rädd liten snorunge. "Myyyyror! Myror PÅ mig, jag viiiill neeer här ifrån. Myror överallt, iiiiih!"

En hyffsad bra bild blev det på Ferry

 
 
Och två stycken Öronbilder
Charmiga Joss
 
 
 
Och söta Wilse
 
 
 
Sedan måste jag bjuda på en fjaskobild på Bonneville och mig, fast att jag egentligen inte skulle ;)
Bonneville ser uttråkad ut till tusen och jag ser ut som "HejKomOchHjälpMig" med ett yrväder till hår.
 
 
 
Nu är frågan vad man själv ska ha på sig nästa gång man ger sig ut på fotografering med sin hund, jeans, kjol, klänning?? 
 
// F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0