27 maj 2013

Äntligen! Vi har varit och spårat! Helheten var väldigt bra. Jag kan till och med våga säga att vi har gjort framsteg sen förra gången och det var flera veckor sen. Har funderat och funderat och ja, jag ska nog byta till liggmarkering. I alla fall så ska jag ge det en större chans. Det känns bättre att byta bort det där plocka upp. Det är inte ens kul att tja på det längre och varför tvinga på något som ändå inte fungerar? 
 
Så idag blev det ett spår på en gräsplätt, en vinkel och pinnar, bollar och en apportbock i spåret. Jag får fortfarande bromsa Bonneville när hon spårar och påminna henne att markera föremålet. Hela hunden lyste av glädje när vi gick spåret och hon blev inte alls så där uttråkad som hon kan bli när jag sa att hon skulle ligga ner vid föremålet. Använde mig av klicker och godis och då blev hon ju ännu gladere. 
 
Jag hoppas att det här kan ge bättre framsteg. Hon plockade upp några av föremålen när jag påminde henne om att hon måste markera. Så som sagt, hon vet ju vad hon ska göra. Hon bara struntar i det. Men det kanske blir bättre att ändra om till liggmarkering. Om det går vägen så får i alla fall jag en tydligare markering! 
 
Hoppas hoppas... 
 
Tack till bästa Gittan att jag och Bonneville fick följa med ut!
 
// F
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0