Nyår 2013

Nyår 2013 var från början meningen att jag skulle fira den på mammas och Pelles fest i "Motstugan". Men sen ångrade jag mig och valde Bonneville framför mig. 
 
Så det slutade med att jag blev hundvakt åt Solo och att Petra kom hit med sina tre hundar. Det blev sååå mycket bättre än att trängas med massa folk på en fest som jag ändå inte hörde hemma på.
 
När kvällen började närma sig spelades det hög musik i högtalarna och Petra och jag hoppade runt, vartannat dansade vi till musiken, vartannat tog vi knasiga bilder på oss eller hundarna. 
 
Sedan kom tolvslaget och i ett försök att öppna en Pommacflaska, samtidigt som grannarna stod på balkongen bredvid och fyrverkerier kom från alla håll och kanter, misslyckades totalt. Vi gick in, stod i fönstret, glodde på och kommenterade alla amatörer som skickade iväg fyrverkerier.
 
När allt hade lugnat ner sig tog jag flaskan och drog med mig Petra ut igen, vi måste ju skåla in det nya året! Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv över att öppna en flaska! Men mitt mellen skräck och skrattanfall flög korken iväg, poff och wiiie!
 
Resten av natten satt vi i soffan och tittade på film medan det låg hundar och sov lite här och var. Runt halv 3 tog vi med oss alla hundar på en nattpromenad så att alla fick sträcka på benen och andas in lite frisk luft innan det var dags att krypa till kojs och sova ut. 
 
// F 
 
 
 
 
 
 
Fanny & Petra

  
 
 Fanny & Petra

 
 
Petra & Pikachu <3

 
 
Bonneville & Baldo

 
 
Henrik säger "Voff"

  
 
Solo undrar vad Petra gör för något i hallen.

 
 
 Henrik & Bonneville leker dragkamp.

 
Henrik, (Ecki tittar på i bakgrunden) & Bonneville

 
 
 Bonneville & Henrik
"Neej, nu sätter jag mig här istället!"

 
 
Henrik med Bollen, gissa vem som vann?

 
Baldo äter "Lyxigt".

 
 
Henrik, Bonneville, Solo & Baldo längst fram.
Uppställning framför kameran.
"Sitt still." 
"Okeiij, jag sätter mig här då", tänkte Baldo och satte sig längst fram.

 
 
Från vänster - Ecki, Petra, Baldo, Henrik, Fanny, Bonneville & Solo

 
 
Den underbara Pommacen!

 
 
Bonneville (intryckt i väggen), Henrik och Ecki breder ut sig i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0